Вільям Нолл
Етномузиколог, спеціалізується на музичних культурах Східної Європи, Японії та Східної Азії. Був запрошеним професором в університетах Веслеяна та Дартмута, працював в Українському Інституті Гарвардського університету. Проводив польові дослідження у Польщі, Україні, Молдові та США з фокусом на регіональній сільській музиці та історії незрячих сільських музикантів.
Нолл є засновником Центру дослідження усної історії та культури в Києві, Україна. Під час своїх польових експедицій українськими селами у 1990-х роках він зібрав великий архів аудіо інтерв’ю зі старшим поколінням, які документують трансформації громадянського суспільства у 1920-1930-х роках, а також традиційні музичні практики.
1972 р. – бакалавр з музики, Університет Індіани, Блумінгтон.
1977 – магістр етномузикології, Вашингтонський університет, Сіетл. Перша зона концентрації: Японія та Східна Азія. Друга: Східна Європа та країни колишнього СРСР.
1986 р. – к.т.н. доктор етномузикології, Вашингтонський університет, Сіетл. Дисертація: Селянські музичні ансамблі в Польщі: історія культури.
1984-1985 – Запрошений доцент Університету штату Орегон.
1986-1987 – Запрошений доцент, Коледж Колорадо, Колорадо-Спрінгс.
1987-1988 – Запрошений асистент, Дартмутський коледж, Ганновер, Нью-Йорк.
1988 – науковий співробітник Гарвардського університету.
Дослідження ХІХ початку ХХ ст., етнографічні та музикознавчі джерела з укр., польськ., білоруської та російських земель
1988-1989 – Запрошений доцент, Весліанський університет, Мідлтаун, Коннектикут.
1990 – запрошений доцент Гарвардського університету
1990-1992 – Академічний координатор Гарвардського українського науково-дослідного інституту.
1992-1994 – Науковий співробітник Гарвардського українського науково-дослідного інституту
1993-1994 – викладач, Київський університет, Україна
1994-1996 – викладач, Київська музична консерваторія імені П. І. Чайковського
1995 – дотепер, співзасновник «Центру досліджень усної історії та культури», неприбуткова організація, зареєстрована в Києві, Україна.
1998-1999 – Член Програмної ради (Культура) Міжнародного Фонду Відродження.
1974-1975 – Заняття сякухаті (японської флейти) з майстром-музикантом з Токіо, Аракі Кодо
1980-1983 – Польові та архівні дослідження в Польщі для докторської дисертації; в тому числі, записування польових записів та збір усних розповідей (200) літніх сільських музикантів
1989-1999 – Польові та архівні дослідження в Україні про регіональну сільську музику минулого і теперішнього; також дослідження соціальної та музичної історії сліпих сільських музикантів (кобзарів і лірників);
1990 – Польова робота в Молдові в селах серед різних груп: українців, румунів та ромів
1990 р. – дослідження в Польщі щодо структури державного музичного меценатства; інтерв’ю з посадовими особами Міністерства культури та іншими представниками державної бюрократії з питань мистецтва та соціальних наук
1990 р. – Архівні дослідження в Словаччині з історії словацької та української етномузикології.
1992 – польова робота в штаті Філадельфії серед гуцульських (українських) американських музиканті
1984 – «Регіональна селянська музика та зміни в сільському виконанні ХІХ ст. Практика в Польщі». Pacific Review of Ethnomusicology 1:71-85.
1989 – «Музичний контекст в історії культури сільської Польщі».
East European Quarterly 23(1):1-16.
1991 – «Старі сільські музиканти України» Родовід 1:37-41.
1991 – «Музичні установи та національна свідомість серед польських та українських селян» In Stephen Blum et al, eds. Ethnomusicology and Modern Music History. Urbana: University of Illinois Press, 139-158.
1991 – «Економіка музичного меценатства серед польських та українських селян до 1939 року». Ethnomusicology 35(3):349-379.
1993 – «Паралельна культура в Україні в період сталінізму»
Родовід 5:37-41.
1993 – “The Social Role and Economic Status of Blind Peasant Minstrels in Ukraine. [Соціальна роль та економічний стан сліпих селян-менестрелів в Україні]. Harvard Ukrainian Studies 17(1/2):45-71.
1994 – “Cultural Contact Though Music Institutions in Ukrainian Lands, 1920-1948.” In Margaret Kartomi and Stephen Blum, eds. Musical Cultures in Contact: Convergences and Collisions, (Australian Studiesin the History, Philosophy and Social Studies of Music, 2). Sydney: Currency Press, 204-219.
1994 – “The Role of Szlachta and Peasant in the Development of Regional Village Music Practices” [Роль шляхти та селян у розвитку регіональної сільської музичної практики]. Heart of the Nation: Polish Literature and Culture (Volume III of the proceedings from the Fiftieth Anniversary International Congress of the Polish Institute of Arts and Science of America). New York: East European Monographs Series and Columbia University Press.
1995 – “Cylinders Kyiv: Folklife Center Restores Ukrainian Minstrelsy” «Київські циліндри: Центр фольклору відновлює українських менестрелів». Library of Congress Information Bulletin 54/4:78-79.
1997 – “Selecting Partners: Questions of Personal Choice and Problems of History in Fieldwork and Its Interpretation.” [Вибір партнерів: Питання особистого вибору та проблеми історії в польовій роботі та її інтерпретації] In Tim Cooley and Gregory Barz, eds. Shadows in the Field. New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. Oxford University Press, 163-187.
1999 –«ТРАНСФОРМАЦІЯ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА. Усна історія української селянської культури 1920-30 років» Kyiv: Центр досліджень усної історії та культури / РОДОВІД, 559 с.
2000 – «Україна»; стаття в The Garland Encyclopedia of World Music, vol. 8. Europe. Timothy Rice, ed. Нью-Йорк: Garland Publications, стор. 806-825.
2023 – The Transformation of Civil Society: An Oral History of Ukrainian Peasant Culture, 1920s to 1930s. Montreal: McGill-Queen’s University Press, 960 pages